Home / Over de MBKV / Bestuur

Bestuur

joost-en-mirese

 

 

 

 

 

 

Joost Struijk, voorzitter MBKV
e-mail: voorzitter@mbkv.nl

Ik ben zelfstandig ondernemer en getrouwd met beeldend kunstenares Mirese Mudde. Wij hebben twee uitwonende en studerende zoons. Dat betekent in de praktijk dat er meer eigen tijd is gekomen voor onze hobby’s.

Mijn passie is Mercedes Benz – klassiekers uit de jaren voor ca 1960 en die dateert al uit mijn jeugdjaren. Naast de MB 170 cabrio-limousine uit 1938 bezit ik nog een MB 220 SE ponton coupé van 1960. In het dagelijks leven rijd ik ook MB.

Daarnaast is mijn werk maar ook mijn hobby ‘besturen’, gelijkgestemden bij elkaar brengen en houden en samen met bevlogen mensen een organisatie runnen. Zo is ook de MBKV ontstaan. Inmiddels staat er een behoorlijke (vrienden)club met liefhebbers, die willen rijden in hun klassieker maar daarnaast willen genieten van alles om hen heen. Dat is het motto dan ook van de MBKV : ‘Traditioneel genieten’.

De MBKV heeft haar bestaansrecht inmiddels ruimschoots bewezen: we bestaan ruim 10 jaar!

kroatie-001

Wilko Loojenga, bestuurslid

Mijn naam is Wilko Loojenga, geboren 15 maart 1951 en sinds 1995 ook met het klassieke Mercedes virus besmet. Begonnen met een Bolhoed en veel plezier mee gehad, toen een 220S Ponton cabrio met veel plezier en kosten en alweer sinds 2001 de 250SE cabrio uit eerste hand, met kosten en nog veel meer plezier. Al vele kilometers zonder problemen afgelegd, van Italie tot Engeland en van Duitsland tot Frankrijk. Onlangs heb ik deze auto verkocht aan het Mercedes Classic Center.
Thans ben ik in het bezit van een W140 uit 1995 en een R129 uit 1998.
Mijn hobby is dan ook het organiseren – samen met echtgenote Atie – van tourritten met club en vrienden in binnen en buitenland. Ik heb een eigen assurantiebedrijf tesamen met Atie en voer alle verzekeringen met als specialiteit, hoe kan het anders: klassiekers en youngtimers.

De dagelijkse auto is momenteel een heerlijke E 350 CDI elegance. Wij zijn al meer dan 40 jaar gelukkig getrouwd en hebben een zoon: Mark, die niet bij ons in het bedrijf werkt, maar PR manager is bij het bekende autoconcern uit Munchen. Het autovirus is dus besmettelijk. Verder zijn we kerngezond en hopen nog lang te kunnen genieten van de vele pleziertochtjes al dan niet in clubverband.

ceesenvera

Cees Sintenie bestuurslid, Vera Sintenie, secretariaat

Voor die mensen die ons nog niet bij naam kennen: wij zijn Cees en Vera Sintenie. Als sinds 1979 doen wij mee met allerlei Mercedes evenementen, eerst met onze zwarte bolhoed en vanaf 1994 met de 230sl. In die tijd reden we vaak met het hele gezin leuke ritjes in Nederland. Met 3 kinderen op de “achterbank” dat gaf toch wel wat bekijks.Dankzij onze klassieker ontmoeten we heel veel mensen, waaruit enkele dierbare vriendschappen zijn ontstaan .En maken we prachtige tourritten door binnen en buitenland. Vanaf de oprichting van de Mercedes Benz Klassieker Vrienden maakt Cees deel uit van het bestuur en sinds een paar jaar doe ik de werkzaamheden voor het secretariaat en vanaf nu ook de deelnemersadministratie.

ceesschipper

Cees Schipper, bestuurslid

Mijn naam is Cees Schipper, geboren 19 augustus 1953 en getrouwd met Solveig. Al vanaf 1993 verliefd op het merk met de ster. In 1993 begonnen met een 190 D (ponton), gevolgd door een 230 SL (pagode) en nu helemaal verliefd op onze youngtimer, een SL 320 (W129) uit 1995. Mede door mijn grafische achtergrond, en het leuk vinden van regelen en organiseren, ben ik binnen het bestuur verantwoordelijk voor de routeboeken, uitnodigingen  en alle andere vormen van schriftelijke communicatie. Mijn vrouw en ik hopen nog lang een bijdrage te kunnen leveren binnen de MBKV, en samen met de leden te kunnen genieten van onze passie.

jos-stelder

 

 

 

 

 

 

Jos Stelder, vice-voorzitter 

Jos Stelder is geboren in 1951 en getrouwd met Rietje. Sinds 1998 bezit Jos een 300C Adenauer uit 1956 die sindsdien in een continu proces in een steeds verbeterde conditie is gebracht terwijl de auto in die periode al vele landen in Europa gezien heeft. Genoemd als voorbeeld kunnen in dat verband Noorwegen, Schotland, en Tsjechië genoemd worden. Die buitenlandse reizen hebben altijd in clubverband plaatsgevonden. Alle reizen met de Adenauer, die ook wel Der Alte wordt genoemd naar de illustere naamgenoot, Bundeskanzler Conrad Adenauer die de automobiel haar bijnaam bezorgde, blijven als een fantastische herinnering beklijven. Echter ook met herinnering aan een gezonde dosis spierkracht die nodig is om de automobiel te besturen, vanzelfsprekend zonder stuurbekrachtiging. Ook bergpassen en smalle pittoreske plaatjes zijn in dat verband altijd een extra uitdaging. Meer recent heeft Jos ook een 280SL, type 107 aan het bezit toegevoegd. Dat om ook als het zo uit komt eens ‘open’ te rijden., want dat blijft lastig met een Adenauer. 

Naast het lidmaatschap van het bestuur als vicevoorzitter verzorgt Jos in voorkomende gevallen de vereniging van tekst voor haar publicaties.

peter-schoorl

 

 

 

 

 

Peter Schoorl, bestuurslid

Mijn naam is Peter Schoorl geboren in 1955 in Santpoort Noord en ben er niet meer weggegaan.
Een leuk dorp waar mijn vader een transportbedrijf had en die wij 30 jaar geleden overnamen.
De vrachtwagens waren altijd van het merk mercedes en nu anno 2016 nog steeds,
De liefde voor het merk is al jong een feit.
Sinds 5 jaar zijn we de trotse bezitter van de mercedes pagode uit 1964 en we genieten volop van de
leuke tourritten/uitstapjes.
 
 
ab-augustinus-2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ab Augustinus, techniek / bestuurslid
Mijn enthousiasme voor het merk Mercedes Benz dateert al van 1971 toen ik als 20-jarige student HTS een uitstekende190D uit 1958 kon kopen voor de lieve som van Fl 1100,=

Diesel kon ik kopen voor Fl 0,18 per liter, maar alleen de dure wegenbelasting gaf wel eens stof tot nadenken hoe dat omzeild kon worden.

Deze dappere 190D heeft dienst gedaan tot 1978 en is nog verkocht aan iemand die de auto nog kon gebruiken als onderdelendonor.

Toch wel snel spijt van het afscheid van de Mercedes, dus een zoektocht in de Zaterdagtelegraaf in de rubriek Speurdertjes, naar een Mercedes 190SL om te restaureren.

In 1981 had ik beet in Pijnacker waar een gepensioneerde autosloper nog twee wrakken in de hoek van de loods had staan: één 190SL met de motor en een origineel kenteken uit 1956 en de ander met een versnellingsbak en beide met een vaste kap.

In 1986 met de witte 190SL de eerste rit naar het APK keuringsstation en uiteraard met zo’n bekend klein stickertje op de kentekenplaat weer terug naar huis.

Om toch nog een beetje bezig te blijven in Mercedes-land heb ik mij toen bij de Mercedes 170 Club aangemeld om in het onderdelenmagazijn te assisteren, wat ik tot 2008 met veel plezier heb gedaan, ook omdat ik met mijn technische achtergrond de nodige reparatietips aan de magazijnbezoekers kon meegeven.

Tijdens een buitenlands evenement naar Bremen had ik ooit tegen de eigenaar van een O319D uit 1958 geroepen: ”als je deze verkoopt, moet je me bellen!”.

Tien jaar later belde hij en zo werd ik ook eigenaar van een nieuw restauratieproject wat in 1999 succesvol werd afgerond en sindsdien toeren we af en toe met deze (camper)bus door binnen- en buitenland.

Maar het enthousiasme voor de ponton modellenreeks was ook nog steeds in hoge mate aanwezig en als er dan in een koude loods een Franse 220SE Coupé staat weg te kwijnen, dan is de verleiding wel erg groot, dus zo werd ik eigenaar van nummer drie in de stal.

Na eerst een nieuwe garage met brug en vloerverwarming gebouwd te hebben ben ik in 2001 begonnen met de volledige restauratie van de 220SE en sinds 2013 rijden we hier heel chique en comfortabel mee rond.

Naast dit technische gedoe ben ik ook al jaren nauw betrokken bij de organisatie van leuke oldtimer-ritten zoals bijvoorbeeld de Aarlandenrit die in 2017 al voor de veertiende keer wordt verreden, altijd op de tweede zondag in Juni.

 
Top