Home / Over de MBKV / Bestuur

Bestuur

 

 

 

 

 

 

Jos Stelder, voorzitter MBKV

Jos Stelder is geboren in 1951 en getrouwd met Rietje. Jos is lid van de MBKV sinds haar oprichting in 2007. Hij nam jaarlijks deel aan diverse activiteiten als lid. Vanaf de pensionering in 2016 is er meer tijd beschikbaar voor hobby’s en daarom werd Jos lid van het bestuur van de MBKV in 2015 om een steentje bij te dragen. Sinds 1 januari 2019 heeft Jos de functie als voorzitter overgenomen van Joost Struijk om samen met de andere medebestuursleden de continuïteit van de MBKV te waarborgen.

De liefde voor de STER heeft Jos al langere tijd. Sinds 1998 bezit Jos een 300C Adenauer uit 1956 met “matching Numbers” die in een continu proces in een steeds verbeterde conditie is gebracht terwijl de auto in die periode al vele landen in Europa gezien heeft, zoals Scandinavië, Frankrijk, Engeland en Schotland, Tsjechië en natuurlijk Duitsland van noord tot zuid. Die buitenlandse reizen hebben altijd in clubverband plaatsgevonden. Daartoe behoren inmiddels ook de voordelen van het ‘open’ rijden, dat heeft Jos ontdekt met een 280SL, type 107 en een SL320 type 129.

kroatie-001

Wilko Loojenga, bestuurslid

Mijn naam is Wilko Loojenga, geboren 15 maart 1951 en sinds 1995 ook met het klassieke Mercedes virus besmet. Begonnen met een Bolhoed en veel plezier mee gehad, toen een 220S Ponton cabrio met veel plezier en kosten en alweer sinds 2001 de 250SE cabrio uit eerste hand, met kosten en nog veel meer plezier. Al vele kilometers zonder problemen afgelegd, van Italie tot Engeland en van Duitsland tot Frankrijk. Onlangs heb ik deze auto verkocht aan het Mercedes Classic Center.
Thans ben ik in het bezit van een W140 uit 1995 en een R129 uit 1998.
Mijn hobby is dan ook het organiseren – samen met echtgenote Atie – van tourritten met club en vrienden in binnen en buitenland. Ik heb een eigen assurantiebedrijf tesamen met Atie en voer alle verzekeringen met als specialiteit, hoe kan het anders: klassiekers en youngtimers.

De dagelijkse auto is momenteel een heerlijke E 350 CDI elegance. Wij zijn al meer dan 40 jaar gelukkig getrouwd en hebben een zoon: Mark, die niet bij ons in het bedrijf werkt, maar PR manager is bij het bekende autoconcern uit Munchen. Het autovirus is dus besmettelijk. Verder zijn we kerngezond en hopen nog lang te kunnen genieten van de vele pleziertochtjes al dan niet in clubverband.

ceesenvera

Cees Sintenie bestuurslid, Vera Sintenie, secretariaat

Voor die mensen die ons nog niet bij naam kennen: wij zijn Cees en Vera Sintenie. Als sinds 1979 doen wij mee met allerlei Mercedes evenementen, eerst met onze zwarte bolhoed en vanaf 1994 met de 230sl. In die tijd reden we vaak met het hele gezin leuke ritjes in Nederland. Met 3 kinderen op de “achterbank” dat gaf toch wel wat bekijks.Dankzij onze klassieker ontmoeten we heel veel mensen, waaruit enkele dierbare vriendschappen zijn ontstaan .En maken we prachtige tourritten door binnen en buitenland. Vanaf de oprichting van de Mercedes Benz Klassieker Vrienden maakt Cees deel uit van het bestuur en sinds een paar jaar doe ik de werkzaamheden voor het secretariaat en vanaf nu ook de deelnemersadministratie.

ceesschipper

Cees Schipper, bestuurslid

Mijn naam is Cees Schipper, geboren 19 augustus 1953 en getrouwd met Solveig. Al vanaf 1993 verliefd op het merk met de ster. In 1993 begonnen met een 190 D (ponton), gevolgd door een 230 SL (pagode) en nu helemaal verliefd op onze youngtimer, een SL 320 (W129) uit 1995. Mede door mijn grafische achtergrond, en het leuk vinden van regelen en organiseren, ben ik binnen het bestuur verantwoordelijk voor de routeboeken, uitnodigingen  en alle andere vormen van schriftelijke communicatie. Mijn vrouw en ik hopen nog lang een bijdrage te kunnen leveren binnen de MBKV, en samen met de leden te kunnen genieten van onze passie.

 
ab-augustinus-2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ab Augustinus, techniek / bestuurslid
Mijn enthousiasme voor het merk Mercedes Benz dateert al van 1971 toen ik als 20-jarige student HTS een uitstekende190D uit 1958 kon kopen voor de lieve som van Fl 1100,=

Diesel kon ik kopen voor Fl 0,18 per liter, maar alleen de dure wegenbelasting gaf wel eens stof tot nadenken hoe dat omzeild kon worden.

Deze dappere 190D heeft dienst gedaan tot 1978 en is nog verkocht aan iemand die de auto nog kon gebruiken als onderdelendonor.

Toch wel snel spijt van het afscheid van de Mercedes, dus een zoektocht in de Zaterdagtelegraaf in de rubriek Speurdertjes, naar een Mercedes 190SL om te restaureren.

In 1981 had ik beet in Pijnacker waar een gepensioneerde autosloper nog twee wrakken in de hoek van de loods had staan: één 190SL met de motor en een origineel kenteken uit 1956 en de ander met een versnellingsbak en beide met een vaste kap.

In 1986 met de witte 190SL de eerste rit naar het APK keuringsstation en uiteraard met zo’n bekend klein stickertje op de kentekenplaat weer terug naar huis.

Om toch nog een beetje bezig te blijven in Mercedes-land heb ik mij toen bij de Mercedes 170 Club aangemeld om in het onderdelenmagazijn te assisteren, wat ik tot 2008 met veel plezier heb gedaan, ook omdat ik met mijn technische achtergrond de nodige reparatietips aan de magazijnbezoekers kon meegeven.

Tijdens een buitenlands evenement naar Bremen had ik ooit tegen de eigenaar van een O319D uit 1958 geroepen: ”als je deze verkoopt, moet je me bellen!”.

Tien jaar later belde hij en zo werd ik ook eigenaar van een nieuw restauratieproject wat in 1999 succesvol werd afgerond en sindsdien toeren we af en toe met deze (camper)bus door binnen- en buitenland.

Maar het enthousiasme voor de ponton replicahorlogesverkoop modellenreeks was ook nog steeds in hoge mate aanwezig en als er dan in een koude loods een Franse 220SE Coupé staat weg te kwijnen, dan is de verleiding wel erg groot, dus zo werd ik eigenaar van nummer drie in de stal.

Na eerst een nieuwe garage met brug en vloerverwarming gebouwd te hebben ben ik in 2001 begonnen met de volledige restauratie van de 220SE en sinds 2013 rijden we hier heel chique en comfortabel mee rond.

Naast dit technische gedoe ben ik ook al jaren nauw betrokken bij de organisatie van leuke oldtimer-ritten zoals bijvoorbeeld de Aarlandenrit die in 2017 al voor de veertiende keer wordt verreden, altijd op de tweede zondag in Juni.

 
Top