Bestuur

Jos Stelder, voorzitter

Jos is lid van de MBKV sinds haar oprichting in 2007.
Hij nam  als lid jaarlijks deel aan diverse activiteiten.

Vanaf de pensionering in 2016 is er meer tijd beschikbaar voor hobby’s.

En daarom werd Jos, om een steentje bij te dragen, in 2015 bestuurslid, daar was tijd voor naast de andere grote liefhebberij, Ajax.

Sinds 1 januari 2019 heeft Jos verschillende bestuursfuncties in de MBKV gehad. Meest recent als voorzitter om samen met de andere bestuursleden de continuïteit van de MBKV te waarborgen.

De liefde voor de STER heeft Jos al langere tijd, sinds 1998 de trotse bezitter van een 300C Adenauer. Daarvan is in 2019 afscheid genomen. Na lang genoeg dicht te hebben gereden,  werd het tijd om meer te genieten van de voordelen van het ‘open’ rijden. Dat heeft Jos sinds enige jaren ontdekt met een 280SL, type 107 en een SL320 type 129.

Er blijft dus genoeg over om met de MBKV gezellige ritten te rijden met de STER op de motorkap.

voorzitter@mbkv.nl

[ap_divider color=”#CCCCCC” style=”solid” thickness=”1px” width=”100%” mar_top=”20px” mar_bot=”20px”]

Cees Schipper, bestuurslid

Mijn naam is Cees Schipper, geboren 19 augustus 1953 en getrouwd met Solveig. Al vanaf 1993 verliefd op het merk met de ster. In 1993 begonnen met een 190 D (ponton), gevolgd door een 230 SL (pagode) en nu helemaal verliefd op onze youngtimer, een SL 320 (W129) uit 1995. Mede door mijn grafische achtergrond, en het leuk vinden van regelen en organiseren, ben ik binnen het bestuur verantwoordelijk voor de routeboeken, drukwerk e.d. Mijn vrouw en ik hopen nog lang een bijdrage te kunnen leveren binnen de MBKV, en samen met de leden te kunnen genieten van onze passie.

[ap_divider color=”#CCCCCC” style=”solid” thickness=”1px” width=”100%” mar_top=”20px” mar_bot=”20px]

Peter Schoorl, bestuurslid

Mijn naam is Peter Schoorl geboren in 1955 in Santpoort Noord en ben er niet meer weggegaan.
Een leuk dorp waar mijn vader een transportbedrijf had en die wij 30 jaar geleden overnamen.
De vrachtwagens waren altijd van het merk mercedes en nu anno 2016 nog steeds,
De liefde voor het merk is al jong een feit.
Sinds 5 jaar zijn we de trotse bezitter van de mercedes pagode uit 1964 en we genieten volop van de
leuke tourritten/uitstapjes.
 
[ap_divider color=”#CCCCCC” style=”solid” thickness=”1px” width=”100%” mar_top=”20px” mar_bot=”20px”]
 
ab-augustinus-2
Ab Augustinus, techniek / bestuurslid
 
Mijn enthousiasme voor het merk Mercedes Benz dateert al van 1971 toen ik als 20-jarige student HTS een uitstekende190D uit 1958 kon kopen voor de lieve som van Fl 1100,=

Diesel kon ik kopen voor Fl 0,18 per liter, maar alleen de dure wegenbelasting gaf wel eens stof tot nadenken hoe dat omzeild kon worden.

Deze dappere 190D heeft dienst gedaan tot 1978 en is nog verkocht aan iemand die de auto nog kon gebruiken als onderdelendonor.

Toch wel snel spijt van het afscheid van de Mercedes, dus een zoektocht in de zaterdag Telegraaf in de rubriek Speurdertjes, naar een Mercedes 190SL om te restaureren.

In 1981 had ik beet in Pijnacker waar een gepensioneerde autosloper nog twee wrakken in de hoek van de loods had staan: één 190SL met de motor en een origineel kenteken uit 1956 en de ander met een versnellingsbak en beiden met een vaste kap.

In 1986 met de witte 190SL de eerste rit naar het APK keuringsstation en uiteraard met zo’n bekend klein stickertje op de kentekenplaat weer terug naar huis.

Om toch nog een beetje bezig te blijven in Mercedes-land heb ik mij toen bij de Mercedes 170 Club aangemeld om in het onderdelenmagazijn te assisteren, wat ik tot 2008 met veel plezier heb gedaan, ook omdat ik met mijn technische achtergrond de nodige reparatietips aan de magazijnbezoekers kon meegeven.

Tijdens een buitenlands evenement naar Bremen had ik ooit tegen de eigenaar van een O319D uit 1958 geroepen: ”als je deze verkoopt, moet je me bellen!”.

Tien jaar later belde hij en zo werd ik ook eigenaar van een nieuw restauratieproject wat in 1999 succesvol werd afgerond en sindsdien toeren we af en toe met deze (camper)bus door binnen- en buitenland.

Maar het enthousiasme voor de ponton modellenreeks was ook nog steeds in hoge mate aanwezig en als er dan in een koude loods een Franse 220SE Coupé staat weg te kwijnen, dan is de verleiding wel erg groot, dus zo werd ik eigenaar van nummer drie in de stal.

Na eerst een nieuwe garage met brug en vloerverwarming gebouwd te hebben ben ik in 2001 begonnen met de volledige restauratie van de 220SE en sinds 2013 rijden we hier heel chique en comfortabel mee rond.

Maar stil zitten is niet mijn sterkste kant, dus in 2017 een Amerikaanse 380SL gekocht met “wat werk” !

Dat hebben we geweten: inderdaad nergens roest, maar verder alles gedemonteerd, auto gespoten, alle rubbers vervangen en nieuwe zomerkap gemonteerd.

Motor gaf ook wat kuren, dus die ook maar uit elkaar gepeuterd en van nieuwe ingewanden voorzien waardoor de auto inmiddels voortreffelijk rijdt en uitermate  betrouwbaar is voor de lange buitenlandse ritten.

[ap_divider color=”#CCCCCC” style=”solid” thickness=”1px” width=”100%” mar_top=”20px” mar_bot=”20px”]
 

René de brouwer, penningmeester

René is sinds juli 2021 penningmeester.

Hij is zelfstandig energieadviseur voor zeer energiezuinige en comfortabele woningen. Hij woont met vrouw Marlon in Ermelo. Beide kinderen zijn ‘uitgevlogen’ sinds 2020.

René is als werktuigkundige afgestudeerd in de automobieltechniek in Eindhoven 1981.
De liefde voor auto’s en motorfietsen is oud. Vanwege de job van zijn vader die ook af en toe ‘de baas’ moest chaufferen heeft hij op jonge leeftijd ‘ff’ mee kunnen rijden in een Citroen DS Pallas 23, een Heckflosse, de Packard Patrician en Cadillac Fleetwood. Sindsdien ‘voorgoed verkocht’ zullen we maar zeggen.

Op zijn twaalfde reed hij rond met zelf omgebouwde autopet met Solex motor. Zijn eerste baan was in de ontwikkeling van de onderstellen van voorwielaangedreven auto’s bij de Zweedse multinational SKF. Hij werkte aan modellen voor Citroen, Audi, Saab, Chrysler, Fiat maar niet Mercedes want die had vermoedelijk geen voorwielaandrijvers in ontwikkeling destijds.

De voorliefde voor cabrio’s dateert van 1960 na een eerste rit in een VW Karman Ghia in 1960 door Tilburg. Vanaf 1993 bezat hij achtereenvolgens cabrio’s van Peugeot, Volvo en Toyota MR2.

De liefde voor het merk Mercedes is een stuk recenter want dat merk zat niet ‘in de familie’, maar ook niet ‘in de buurt’. Met de komst van de SLK230 met stalen ‘Variodach’ en voldoende bagageruimte voor vakanties met zijn tweeën kwam de waardering voor ‘de ster’. Zijn SLK uit 1999 zit solide in elkaar geschroefd en ook onder de motorkap ziet die er nog goed uit. René doet het merendeel van het onderhoud het liefst zelf.

René kwam ‘de vrienden’ toevallig op het spoor in oktober 2018 bij restaurant De Stakenberg in Elspeet toen de club daar was neergestreken.
René heeft ervaring in het boekhouden uit zijn eigen bedrijf sinds 2005 en draagt graag zijn steentje bij om de club ‘op de rit te houden’

[ap_divider color=”#CCCCCC” style=”solid” thickness=”1px” width=”100%” mar_top=”20px” mar_bot=”20px”]

Marlon de Brouwer, secretaris

Marlon is geboren in 1964, getrouwd met René en moeder van 2 inmiddels uitgevlogen kinderen. Met plezier werk ik parttime als bestuurssecretaresse voor burgemeester en wethouders van de gemeente Harderwijk.

Na ruim 45 jaar paard te hebben gereden ben ik nu liefhebber van het stalen ros. En geniet samen met René van mooie tochten in onze SLK, inmiddels een youngster.

Ook lees ik veel. Historische romans, thrillers en net wat ik aan interessants voorbij zie komen. Ik wandel en tuinier graag. Bovendien is er nu meer tijd om met vriendinnen leuke dingen te doen.

Als secretaris van de MBKV draag ik graag mijn steentje bij om de club op administratief gebied ‘en route’ te houden.

[ap_divider color=”#CCCCCC” style=”solid” thickness=”1px” width=”100%” mar_top=”20px” mar_bot=”20px”]

Bestuur

Van links naar rechts: René de Brouwer, Ab Augustinus, Marlon de Brouwer, Wilko Loojenga, Jos Stelder, Peter Schoorl en Cees Schipper.